.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرایط نا مطلوب طرح پزشک خانواده در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هزار و 120 خانه بهداشت در استان وجود دارد گفت: در طرح پزشک خانواده که به صورت پایلوت در دو استان مازندران و فارس از یک سال گذشته آغاز شده شرایط ایده آلی ندارد.

به گزارش شمال نیوز، قاسم جان بابایی شامگاه دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت در پاسخ به سوال مهر درباره پزشک خانواده گفت: باید ایرادات این طرح هر چه زودتر برطرف شود.

وی در خصوص قطعی برق و سیستم گرمایشی مراکز درمانی در بحران برف اخیر مازندران، اظهارداشت: همه بیمارستان های استان با مجهز بودن به ژنراتور برق می توانند 2 تا 4 ساعت قطعی برق را جبران کنند ولی قطعی چند روزه برق مقدور نبود.

وی تصریح کرد: در این بحران یک مورد مرگ و میر در بیمارستان های استان به ثبت نرسیده است.

جان بابایی بدهی بیمه ها به بیمارستان را 40 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخشی از این بدهی ها پرداخت و مابقی در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

وی ضریب اشغال تخت در برخی از بیمارستان ها را حدود 90 درصد و در برخی دیگر زیر 50 درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ساخت بیمارستان با کمتر از 500 تختخواب اصلا مقرون به صرفه نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشکل اصلی در بیمارستان ها را هتلینگ نامناسب و ارائه خدمات نامناسب بیان کرد و اذعان داشت: با راه اندازی بیمارستان های نیمه کاره حدود هزار تخت به بیمارستان های استان اضافه می شود.

وی به بالا بودن آمار مرگ و میر در بیمارستانهای دولتی و 284 مورد ایدز در استان اشاره کرد.

وی همچنین از راه اندازی شماره تلفن 1490 مرکز برای پاسخگویی به بیماران از ساعت 8 صبح تا 16 بعدازظهر خبر داد.

جان بابایی پدیده زیر میزی گرفتن پزشکان را یک معضل خواند و گفت: با توجه به افزایش تعرفه پزشکی دولتی در بیمارستانها هیچ پزشکی حق گرفتن زیر میزی از بیمار را ندارد.

وی بیان کرد: پزشکانی که از این روش برای درمان بیمار استفاده می کنند با ارائه مستند دریافت برخورد قانونی با آنان می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 ارديبهشت 1393
ریییس جان کدام دکتر محترم بعداز دریافت زیر میزی فاکتور میدهد که ما مستند کنیم به شما تقدیم کنیم بگم دکتر{ س.ف} و دکتر{ ن .م} و {ط.گ}و {س.ب} .....چه قدر زیر میزی گرفتن......................حرف نزن که عاقبت بدی داره.
نا شناس 2 ارديبهشت 1393
طرح پزشک خانواده طرح مناسبی نیست چونکه بعضی از پزشکان خانواده اصلاً تحویل نمگیرند روی بیماریها دقت نمیکنند بخاطر اینکه ویزیت نمیگیرند توجه ندارند
نا شناس 3 ارديبهشت 1393
طرح ناقص پزشک خانواده فقط در مازندران بصورت پایلت در حال اجراست ولی متاسفانه به خاطر شیوه غلط اجرایی ،مردم بدبخت و کشاورز مازندران باید تاوانش را بپردازند و برای یک سرما خوردگی کوچک 40هزار تومان هزینه کردم.
قنبری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.713 seconds.